Deklaracja dostępności Zespołu Szkół i Placówek Specjalnych
Zespół Szkół i Placówek Specjalnych zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Zespołu Szkół i Placówek Specjalnych.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- część z publikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego- publikacja miała miejsce przed wejściem w życie obowiązującej ustawy o dostępności cyfrowej,
- część dokumentów nie ma odpowiedniej struktury (nagłówki, formatowanie) - publikacja miała miejsce przed wejściem w życie obowiązującej ustawy o dostępności cyfrowej,
- część linków prowadzących do dokumentów do pobrania, nie zawiera informacji o ich rozmiarze,
- filmy nie posiadają napisów czy innych wymaganych elementów - publikacja miała miejsce przed wejściem w życie obowiązującej ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Anna Przetocka.
- E-mail: zsips@interia.pl
- Telefon: 48 12 421 07 09
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Kuratorium Oświaty w Krakowie
- Adres: ul. Szlak 73, 31-153 Kraków
- E-mail: kurator@kuratorium.krakow.pl
- Telefon: 12 448-11-10
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
-
Do budynku prowadzi jedno wejście główne od ul. Lubomirskiego.
Sekretariat oraz gabinet Dyrektora szkoły znajdują się na drugim piętrze budynku szkoły. Do wyżej wskazanych pomieszczeń prowadzą schody. -
Budynek Szkoły nie jest wyposażony w windy oraz podjazdy dla wózków inwalidzkich. W budynku nie ma toalet dla osób niepełnosprawnych.
-
Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
-
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
-
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i niedowidzących.
-
W szkole jest możliwość skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego.
-
W indywidualnych przypadkach osobom ze szczególnymi potrzebami Szkoła umożliwia dostęp alternatywny poprzez wsparcie innej osoby (pracownika szkoły) bądź zastosowanie wsparcia technicznego (komunikowanie się drogą telefoniczną lub internetową).