Terapia pedagogiczna
Głównym celem terapii pedagogicznej jest wspieranie uczniów z trudnościami i deficytami rozwojowymi we wszechstronnym rozwoju w zakresie wszystkich jego obszarów – rozwoju umysłowego, emocjonalnego, społecznego i fizycznego.
W ramach wsparcia pedagogicznego podejmujemy oddziaływania mające na celu:
1. Wspomaganie efektywności uczenia się poprzez korygowanie i wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych.
2. Rozwijanie funkcji językowych, spostrzeżeniowych i wzrokowych, słuchowych, dotykowych, kinestetycznych, motorycznych oraz współdziałania między tymi funkcjami, czyli integracji percepcyjno- motorycznej.
3. Stymulowanie i usprawnianie funkcji psychomotorycznych warunkujących uczenie się:
- ćwiczenia orientacji przestrzennej
- ćwiczenia orientacji położenia własnego ciała
- ćwiczenia percepcji wzrokowej i słuchowej
- ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowo- -słuchowej
- ćwiczenia sprawności manualnej
- ćwiczenia rozwijania odporności emocjonalnej, motywacji do pracy, koncentracji uwagi i pamięci
- ćwiczenia usprawniające proces czytania i pisania z uwzględnieniem ćwiczeń na koncentrację uwagi, spostrzegawczości
- ćwiczenia kształtujące umiejętność porównywania, segregowania i samokontroli
- ćwiczenia sprawności ortograficznej – umiejętności zastosowania zasad ortograficznych
Zajęcia prowadzą nauczyciele posiadający przygotowanie w zakresie terapii pedagogicznej.