Wycieczka do Niedzicy i Czorsztyna…

7 czerwca br. uczniowie naszej Szkoły wybrali się z wychowawcami na wycieczkę w Pieniny. Pomimo wczesnej pory, wyjechaliśmy o 7:15, wszystkim dopisywały dobre humory. Niedzica przywitała nas pięknym błękitem nieba i pięknym krajobrazem.

Pierwszym naszym celem było zwiedzanie elektrowni wodnej. Dzięki Panu Przewodnikowi poznaliśmy historie budowy elektrowni i jej funkcjonowanie w systemie elektroenergetycznym. Po pełnym różnych ciekawostek zwiedzaniu udaliśmy się do Czorsztyna, ruin czternastowiecznego kryjącego wiele tajemnic Zamku, zbudowanego z inicjatywy króla Kazimierza Wielkiego . W owych czasach Zamek jako oficjalna Twierdza Królewska strzegł handlowego szlaku usytuowanego w dolinie rzeki Dunajec. Ruiny to nie tylko cząstka naszej historii, to także miejsce, z którego roztaczają się urzekające widoki. Po trudach wspinaczki na Zamkowe Wzgórze przyszedł czas na smaczny obiad w Karczmie Zamkowa. Ostatnim celem naszej pierwszej wyprawy w Pieniny było zwiedzanie Zamku Dunajec w Niedzicy, gdzie oglądaliśmy zgromadzone eksponaty związane z historią zamku i okolicy. Uczniowie z dużą ciekawością słuchali historii o pięknej Brunhildzie i mężu Bogusławie, nazwanym od czasu  jej tragicznej śmierci ,,Łysym”.  Z tarasów tej szlacheckiej budowli podziwialiśmy rozległość Zalewu Czorsztyńskiego, widoki były wspaniałe pogoda cudowna, nic więc dziwnego, że niektórzy byli pod ogromnym wrażeniem i chcieli zostać na dłużej.

Wieczorem zmęczeni ale zadowoleni wróciliśmy do Krakowa z nadzieją, na kolejną wyprawę.